Vértócsa

egy agyban növesztett vértócsa visszamenőleges története, jelene és jövője. Érzések és tapasztalatok meg kutatás tovább.

Friss topikok

  • DesretRose: Szia! Mi már túl vagyunk egy levélváltáson ezzel a témával kapcsolatban. Azóta sokat fejlődött a... (2014.10.28. 14:31) 12. Mivanmost? Most mivan!
  • Agykár: @Fülöp István: az első néhány hasznosnak tűnt, de nem volt látványos. Sokat lazított a spasztikus ... (2014.02.12. 16:27) 6. Mit még?
  • Agykár: @Seszi: Kösz a felvetést, majd erre is írok 1szer valamit.Bonyi ez a téma, mert annyira sok benne ... (2013.11.26. 21:18) 1. Segítségsztrókotkaptam!!

Címkék

2. Miezaegész?

Agykár 2013.11.17. 19:33

OITI: fázok, rossz a kaja, nem tudom mi van. Így megy ez január közepéig, amikor átszállítottak Budakeszidire a rehabilitácós kórházba rehabilitálódni. Itt jöttek az első ráébredések, miszerint, nem tudok segítség nélkül semmit se csinálni. Pár napig feküdtem még, aztán elkezdtek kiültetni kerekesszékbe, hogy megtanuljak ülni megint.

ülőegyensúly: hogy ülve meg tudod tartani magad, ha meglököznek egyik irányból, akkor nem dőlsz el, hanem szépen kiegyensúlyozod a helyzetet. Mikor először csinált velem egy ilyen tesztet a gyógytornász kolléganő, akkor őszintén jót nevettem magamban.

Ez nagyon fárasztó és fájdalmas volt, vízszintesben azért jóval egyszerűbb volt minden. Továbbra is zavart, hogy bal kézzel semmit nem tudok csinálni. Aztán egyszer kaptam saját különbejáratú kerekesszéket, hogy megpróbáljak egyedül közlekedni. Persze a be- és kiszállásnál azért kellet a nővérek segítsége. Bal lábamra (boka) kaptam  egy műanyag lábrögzítő eszközt (mint később kiderült, ennek JSPD a szakmán belüli neve), hogy merevsége folytán próbálja természetes helyzetébe kényszeríteni a görcsös lábamat. Szépséghiba, de engem akkor nagyon zavart, hogy a JSPD miatt 3 számmal nagyobb cipő kellett a bal lábamra. Mindig jó cipőim voltak, nemár, hogy egy vacak sportcipőt kelljen hordanom, azóta mindjuk ez nagyban változott.

Ilyenkor ugyanis az van, az izmok rossz utasítást kapnak az idegrendszertől, és hülyén - de legalábbis szokatlanul -  akarnak állni.

És igenis játszik a hülye járások minisztériuma. Én mondjuk magammal szemben megengedem az unpc poénokat, ezzel az a baj, hogy a gyerekek is azt gondolják, hogy ez OK, közben meg az utcán vagy bárhol nem kérdezünk olyat egy idegentől, hogy -" Te is roki vagy?"

Lassan elkezdett kiderülni, hogy az agyvérzés azért gáz, mert a nyomás alatt elpusztulnak a sejtek az agyban. Az elhalt idegsejtek feladatát lassan átvehetik más részek, az agy képes valamilyen mértékben újraszervezni magát. Nagyooooonnn lassan. Az elhullott sejtek lassan kiürülnek az anyagcserével. Kb nekem az van, hogy kb. 2 gyufásdoboznyi térfogat agysejtem pusztult el a mutatvány miatt, szóval nekem most kevesebb agyam van.

Lassan megtanultam gurigázni a kerekesszékkel, lassan be-ki tudtam szálli egyedül. A wc-használat azért egyedül szóba se került még 1 darabig, ez nagyon zavart.

Ulkezdtek lenni mindenféle foglalkozások, főleg gyógytorna, ahol egy gyógytornász (lányka, mozgatja a bénult végtagokat meg a betegek fantáziáját ;)  (ez jellemzően lányos szakma, de ismerek férfi gyógytornászokat is), hogy ne tapadjanak le az izmok a nemhasználás miatt. 

Kontraktúra: a nem használt izmok elkezdenek rövidülni, ami később csak még jobban akadályozni fogja amozgást, már ha egyszer lesz benne ideg. Szóval, ha egyszer beáll, akkor az utána nagyon fog fájni

 

Címkék: sztori háttér oori

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://vertocsa.blog.hu/api/trackback/id/tr405635602

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása