Vértócsa

egy agyban növesztett vértócsa visszamenőleges története, jelene és jövője. Érzések és tapasztalatok meg kutatás tovább.

Friss topikok

  • DesretRose: Szia! Mi már túl vagyunk egy levélváltáson ezzel a témával kapcsolatban. Azóta sokat fejlődött a... (2014.10.28. 14:31) 12. Mivanmost? Most mivan!
  • Agykár: @Fülöp István: az első néhány hasznosnak tűnt, de nem volt látványos. Sokat lazított a spasztikus ... (2014.02.12. 16:27) 6. Mit még?
  • Agykár: @Seszi: Kösz a felvetést, majd erre is írok 1szer valamit.Bonyi ez a téma, mert annyira sok benne ... (2013.11.26. 21:18) 1. Segítségsztrókotkaptam!!

Címkék

6. Mit még?

Agykár 2013.11.23. 22:42

A doktorok összeraktak a OITI-ben annyira, hogy ne ott dögöljek meg nekik, volt kórházi rehabilitálódás is, de van-e  valami, amin keresztül mielőbb visszakaphatom a régi életemet? A járás annyira nem érdekelt akkor, de a bal kéz az nagyon hiányzik.Kipróbáltam még 1-2 dolgot:

rTMS

Vidám kis garázscég magánrendelő Csepelen. A dolog arról szól, hogy nagy energiájú elektromágneses impuzussal ingerlik az idegpályákat. a műsor egy hetes turnusokban megy, két kör között 4-6 hétnek kell eltelnie. Egész napos elfoglaltság. Van reggel/délelőtt egy kezelés, utána masszás, gyógytorna, lazítás, szoció, miegymás, meg mondjuk kora délután egy kezelés, mivel 2 kezelés között 4 órának el kell telnie.Eleinte nagyon jó volt, nagyon sokat lazított a spazmuson a kezemben, meg persze a torna is jó volt. Egy idő után már nem éreztem változást, ezért elkezdtem nem járogatni. Nagyon szerettem a társaságot, tényleg sok ember jár oda, családias a hangulat, keményen dolgozik mindenki a saját nyomorán.Nincs vinnyogás, mint a koriban, itt mintha már mindenki lefutotta volna a nyávogós köröket. Inkább azt láttam, hogy mindenki nagyon akar gyógyulni. Nem bántam meg, hogy jártam hozzájuk. Nagyon fárasztó amúgy az egész hetes program, főleg az elején.

akupunktúra

Én szálbeültetéses akupunktúrát csináltam egy jó ideig. Nagyon jó. Főleg az elején elképesztő sokat lazított a spazmuson a kezemben. Egy kb. hónapja szünetel ez a terápia, mert már nem nagyon látom a változást. Ez arról szól, hogy a bőr alá kis felszívódó cérnadarabkákat raknak megfelelő pontokra, ami lentről felfelé ingerli az idegrendszert. Nem teljesen fájdalommentes, de inkább kellemetlen, mint fájdalmas.

Neurostimuláció

Van még 1 dolog, amit kipróbáltam, de az olyan fajsúlyos valami, hogy majd egy külön posztban.

Általában azt gondolom, hogy bármit érdemes lehet kipróbálni, ha van rá lehetőség. Tudni kell, hogy ezek elég sok pénzbe kerülnek, Nem hiszem, hogy egyszerre kell minden terápiát csinálni, mert nem fogod tudni mi az ami akkor pont neked ér valamit, vagy nem.És persze az elmaradhatatlan orvosi páncél (ami mögé mindig be bírnak állni a orvosok, ha kérdezel valamit, hogy mire lehet számítani): Minden betegség más és más.

Saját sorrend

hatékonyság (ha úgy tetszik ár/érték arány)szerint:

  1. egyéni gyógytorna

  2. neurostimuláció (lásd később)
  3. Akupunktúra
  4. rTMS

Ha lesz kedvem, majd beleveszem ebbe a kimutatásba a fizikai és szellemi ráfordítást is, de az már 4 dimenziós valmi lesz. Nem biztos, hogy ez a műfaj elbírja.

Azt gondolom, hogy a rendszeres (heti 3-4+) tornát csak nagyon indokolt esetben érdemes abbahagyni. Én egyszer megtettem: nagyon kimerült voltam szellemi értelemben, meg el is keseredtem kicsit. Kellett pár hónap pihenő, hogy fejben rendet rakjak. Megérte, visszajött a lendület is. Néha érdemes kis (1-1 hét)szüneteket tartani, hogy pihenjen minden kicsit. Ezt mondjuk kéne tudják a gyógytornászok is, akik foglalkoznak központi idegrendszeri esetekkel.Az önálló torna az mehet folyamatosan.

Címkék: tipp terápia agyvérzés

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://vertocsa.blog.hu/api/trackback/id/tr325653048

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Fülöp István 2014.02.09. 19:03:15

Kérdésem?
Milyen tapasztatok vannak az RTMS kezelésél kapcsolatban?A bal oldalam bénult le 2009.-ben stroke után vagyok már pár dolgot kipróbáltam

Agykár 2014.02.12. 16:27:33

@Fülöp István: az első néhány hasznosnak tűnt, de nem volt látványos. Sokat lazított a spasztikus végtagokon. Ez mondjuk az első 4 kezelésről mondható el. A későbbieknek már nem éreztem ennyire a hatását, ezért hagytam abba úgy a 10. körül. Nem kizárt, hogy még folytatom valamikor.
süti beállítások módosítása